Marketing of IT Services and Products



Code: MSC-17

Description: Students will receive academically grounded knowledge about the concepts of: brand targeting and positioning, consumer behaviour models, electronic customer relationship management and e-loyalty, technology-based services, online retailer presence, search engine optimization, social media marketing, e-commerce promotion and pricing techniques.

Objectives: The module aims to provide students with a theoretical and practical understanding of the interplay between technology and marketing. The core lecture programe examines

  1. how the concept and the principles of modern marketing are applied for IT products and services
  2. how digital technology and the broader dynamics of internet development, including mobile networks and social media, affects current marketing practices

    Teaching Methods: -

    Recommended Reading:

    • Γ. Γιαγλής (2004)   Κινητό και ασύρματο επιχειρείν- Τεχνολογίες, επιχειρηματικά θέματα, καινοτόμες εφαρμογές στην Ελλάδα
    • Σ. Δημητριαδης, Γ. Μπάλτας, ( 2003) Ηλεκτρονικό εμπόριο και μάρκετινγκ
    • Μ. Βλαχοπούλου (2003) e-marketing
    • Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F. (2012) Digital Marketing: strategy, implementation and practice, 4th, Prentice Hall, London
    • Doukidis, G. and Vrechopoulos, A. (Eds). (2005). Consumer Driven Electronic Transformation: Applying New Technologies to Enthuse Consumers and Transform the Supply Chain, Springer-Verlag.
    • Strauss, J. and Frost, R. (2012) E-Marketing, 6th, Prentice Hall, London.
    • Dann, S. and Dann, S. (2004) Strategic Internet marketing 2.0, Wiley, Milton.
    • Mohammed, R., Fisher, R., Jaworski, B. and Cahill, A. (2004) Internet Marketing: building advantage in the networked economy, McGraw-Hill, Boston, London.
    • Dennis, C., Fenech, T. & Merrilees, B. (2004) E-retailing, London, Routledge

      Prerequisites: -

      Website: at http://eclass.hua.gr/

       

      9 υποτροφίες

      Το πρόγραμμα προσφέρει συνολικά εννέα (9) υποτροφίες στις καλύτερες επιδόσεις κάθε κατεύθυνσης σε κάθε εξάμηνο, οι οποίες καλύπτουν το σύνολο ή μέρος των διδάκτρων.

      Πλήρους Μερικής Φοίτησης

      Το Π.Μ.Σ. προσφέρει τη δυνατότητα πλήρους φοίτησης και μερικής φοίτησης. Η χρονική διάρκεια για την απονομή του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης ορίζεται σε τρία (3) ακαδημαϊκά εξάμηνα για το πλήρους φοίτησης, ενώ για το μερικής φοίτησης η χρονική διάρκεια διπλασιάζεται.

      Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

      Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί ως υποψήφιοι πτυχιούχοι Τμημάτων Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και πτυχιούχοι Τμημάτων ΤΕΙ συναφούς γνωστικού αντικειμένου.

      Department of Informatics & Telematics - 2017