ΕΠ35 - Διδακτική της Πληροφορικής

Γενικά

Σχολή: Ψηφιακής Τεχνολογίας

Τμήμα: Πληροφορικής και Τηλεματικής

Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό

Τίτλος Μαθήματος: Διδακτική της Πληροφορικής

Κωδικός Μαθήματος: ΕΠ35

Τύπος: Επιστημονικής Περιοχής 

Εξάμηνο Σπουδών: 6

Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: Ελληνική

Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: ΝΑΙ

Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος: https://eclass.hua.gr/courses/DIT201/

Αυτοτελείς Δραστηριότητες

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας (Θεωρία): 3

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας (Εργαστήριο): 0

Πιστωτικές μονάδες: 5

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να συμβάλει στην ανεύρεση μιας μεθόδου για μάθηση πέρα από τα

τετριμμένα μιας στεγνής αναμετάδοσης γνώσεων. Να εισάγει τους φοιτητές στις εναλλακτικές

τεχνικές και διδακτικές προσεγγίσεις και να τους βοηθήσει να μπορούν να επιλέγουν κατά περίπτωση.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

● Έχει κατανοήσει τις βασικές έννοιες της γενικής διδακτικής

● Έχει γνώση του ΑΠΣ της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και του

συνοδευτικού υλικού

● Κατασκευάζει ένα πληρες σχέδιο μαθήματος

● Χρησιμοποιεί τις μεθόδους, τις τεχνικές, και τα εργαλεία μέσω των οποίων μπορεί να βελτιωθεί,

σε συνθήκες πραγματικής τάξης, η εκπαιδευτική πράξη στο σχολικό γνωστικό αντικείμενο της

Πληροφορικής.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    • Ομαδική Εργασία

    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Περιεχόμενο Μαθήματος

i. Θεωρίες για τη γνώση και τη μάθηση

ii. Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.

iii. Σχέδιο Μαθήματος, Εννοιολογικοί χάρτες

iv. Αξιολόγηση

v. Η Πληροφορική στο σχολείο

vi. Διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Πληροφορικής

vii. Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης, Διδασκαλία πληροφορικής σε ενήλικους, viii.

Σχεδίαση μαθησιακών-διδακτικών δραστηριοτήτων με τη χρήση Η/Υ,

ix. Εναλλακτικές θεωρήσεις για την εκπαιδευτική διαδικασία και το επάγγελμα του

εκπαιδευτικού

x. Προβληματισμοί στις προοπτικές της χρήσης των ΤΠΕ στη διδακτική διαδικασία,

xi. Μελλοντικές εξελίξεις

xii. Ειδικά θέματα διδακτικής του προγραμματισμού

xiii. Ο προγραμματισμός ως γνωστικό αντικείμενο

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος Παρακολούθησης: πρόσωπο-με-πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιων Πληροφορίας και Επικοινωνιών: 

eclass, e-me, αίσωπος, φωτόδεντρο κλπ, scratch, εργαλεία web3

Οργάνωση Διδασκαλίας

 

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας (Εξαμήνου)

Παρακολούθηση διαλέξεων

39

Εργαστηριακή Άσκηση

0

Ατομικές ή Ομαδικές Εργασίες

50

Προετοιμασία για το Εργαστήριο - Αναφορές Εργαστηρίου

0

Εκπόνηση Μελέτης

0

Εκπόνηση Μελέτης

36

Σύνολο

125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γραπτή αναφορά
Γραπτή Εργασία

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

«Εισαγωγή στη διδακτική της πληροφορικής» Βασίλης Κόμης, Κλειδάριθμος, 2005

2. «Διδακτικές προσεγγίσεις και εργαλεία για τη διδακτική της Πληροφορικής», Μ. Γρηγοριάδου, Α.

Γόγολου, Ε. Γουλή, Κ. Γλέζου, . Τσαγκάνου, Ε. Κανίδης, Δ. Δουκάκης, Σ. Φράγκου, Η. Βεργίνης,

Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, 2009,

3. «Εκπαιδευτική τεχνολογία για διδασκαλία και μάθηση», Τ. Newby, D. Stepich, J.Lehman, J.

Russell, Επίκεντρο, 2009